چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۵۶ ق.ظ

درباره سايت

تحمل افکار دیگران و احترام به افکار آن ها

چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟

مینا اکاتی هستم و این وبلاگ را در خصوص پاسخ به پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 رییس جمهور آقای روحانی ایجاد کرده ام.امیدوارم مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده ی شما دوست عزیز واقع شود.

بایگانی

پيوندها

نظرسنجی

وضعیت آب و هوا

اوقات شرعی

احادیث

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

ضرورت رعایت ادب و احترام در محیط کار و مدرسه

آیا رفتارها در محیط کاری مهم هستند؟

آیا باید همیشه ادب و اخلاق و رعایت احترام را مد نظر داشته باشید یا اینکه به نام بهره‌ وری یا برای حفظ موقعیت خود بعضی موارد را نادیده بگیرید.

فرض کنید شما کارمند یک اداره هستید.اگر رییس شما در میان جلسه‌ای که با همکاران خود دارید به تلفن همراه شما زنگ بزند، بلافاصله به آن پاسخ می‌دهید؟ هرگز فراموش نباید کرد علاوه بر رییس، همکارانی هم که در جلسه حضور دارند مهم و قابل احترام هستند.
رفتارهایی مشابه آنچه اشاره شد، کاری بی‌ادبانه به شمار می‌آید و احتمالا بسیاری از افراد در خارج از محل کار(مدرسه) این رفتار را از خود بروز نمی‌دهند. پس چرا بیشتر افراد این موارد را در محیط کار(مدرسه) نادیده می‌گیرند و رفتارهای نامناسبی از خود نشان می‌دهند؟ بی‌احترامی و رفتارهای بی‌ادبانه در محیط کار(مدرسه) موجب نارضایتی و ازهم‌گسیختگی کارکنان در یک تیم کاری می‌شود و تمام تلاش‌های شما را برای ایجاد انگیزه در کارکنان خنثی می‌کند. باید همه افراد در یک سازمان به ادبیات مشترک برسند و هیچ دلیل و بهانه‌ای برای بروز رفتاری ناشایست نداشته باشند. در هر تعاملی در سازمان رفتار خوب یک ضرورت است.

خوش آمدید

 

 

 

احترام به دیگران باعث عظمت انسان می شود

هر انسانی برای خود احترامی قائل است . زمانی که به عقاید ،کارها وسلیقه های افراد در حد ومحدوده خودشان احترام بگذاریم وسعی نکنیم همیشه در پی رد کردن آنها برآییم دیگران ما را به رسمیت می شناسند چرا که مردم عادتا با کسی که به آنان احترام بگذارندونسبت به ایشان ابرازتوجه وقدردانی کنندانس والفت می گیرند پس برای جلب مردم آنچه می خواهند باید به آنان بخشید . بدیهی است که مردم برای دوستی ورزیدن با افراد مال و منزل نمی خواهند بلکه صرفاً خواهان احترام و بزرگداشت خود از سوی آنان می باشند . چرا که مردم خود را دوست دارند و هر کس برای خودش جهانی دارد مملو از آراء وعقاید و نظرات متعددی که همین عقاید انسانها رااز هم جدا می کند و دنیای هر فردی برای خودش محترم است پس کسی که به آنان احترم بگذارد و به عقاید آنان توجه نماید . دوست می دارند وکسانی را که عقاید آنان را نادیده گرفته و به شخصیت آنان احترام نمی گذارند نزد آنان هیچ محبوبیتی ندارد.

نکات اخلاقی در مدرسه

در این پست برخی از نکات اخلاقی که باید در مدرسه رعایت کرد را برایتان ارائه کرده ام که در ادامه مطلب می توانید آنها را مشاهده کنید.

 

تفاوت انسان ها تشابه آن هاست

هر انسانی از اتفاقات و خاطرات گوناگون زندگی خویش برداشت های مخصوص و ویژه خود را دارد و همین برداشت شخصی افراد است که افکار و به دنبال آن احساسات متفاوتی را بوجود می آورد.آدم ها حق دارند، همه آدم ها حق دارند که با توجه به این برداشت های ذهنی فکر کنند، حس کنند و برای زندگیشان تصمیم بگیرند. همین برداشت های متفاوت است که باعث می شود آدم ها با هم تفاوت داشته باشند. به راستی اگر ما پذیرش داشتیم، پذیرش شنیدن نظرات و عقاید گوناگون و نوع زندگی های متفاوت و... آیا واقعا نزاعی  در می گرفت؟  در ادامه با ما همراه باشید...