چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۵۷ ب.ظ

درباره سايت

تحمل افکار دیگران و احترام به افکار آن ها

چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟

مینا اکاتی هستم و این وبلاگ را در خصوص پاسخ به پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 رییس جمهور آقای روحانی ایجاد کرده ام.امیدوارم مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده ی شما دوست عزیز واقع شود.

بایگانی

پيوندها

نظرسنجی

وضعیت آب و هوا

اوقات شرعی

احادیث

معرفی کتاب: شرح و بررسی جایگاه احترام به آراء و افکار دیگران در دین اسلام و رویکرد آیات و روایات به این موضوع است. نگارنده پس از بررسی واژه‌های مربوط به موضوع، به تعریف و اهمیت آن در روابط اجتماعی پرداخته و میزان توجه اسلام به‌عنوان یک مکتب کامل را، به آزادی‌های فردی و اجتماعی، مورد اشاره قرار داده است. وی در ادامه به گونه‌های روبه‌روشدن با آرا و افکار انسان‌ها پرداخته و به چهار نوع: پذیرش و تسلیم در برابر اندیشه و رأی دیگران، مخالفت و تعصب‌ورزی، مواجهه منطقی و برخوردهای نامناسب تبلیغاتی، اشاره نموده است. فصل سوم، به پیامدهای این احترام پرداخته و آن‌را در سه بخش، مورد بررسی قرار داده است. در مقابل در فصل چهارم، به پیامدهای عدم احترام نیز پرداخته شده است. نویسنده در فصل پنجم، راه‌های گسترش این فرهنگ را بررسی نموده و درنهایت، سیره اولیای دین در مواجهه با آرا و افکار دیگران را، ارزیابی نموده است.


برای دیدن اطلاعات بیشت ردر مورد کتاب و لینک دانلود به ادامه مطلب رجوع فرمایید.

ناشر: وحدت بخش

نویسنده: محمدموسی صادقی

موضوع: آزادی بیان - جنبه‌های قرآنی,آزادی عقیده - جنبه‌های قرآنی


سایت معرفی کتاب جهت دانلود(کلیک کنید)

نظرات (۱)

    • پاسخ:

      سلام خدمت شما ممنون از شما و اینکه به وبلاگ سر میزنید...مچکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی